Subhanallah Akhirnya Pendeta Ini Masuk Islam Setelah Mempelajari Sekian Lama

Allahu akbar! sehabis 28 tahun mengkaji seluruh agama di dunia ini dengan mantap hati dan juga tanpa paksaan telah mengambil keputusan memeluk islam.

seseorang sami (petinggi budha dari taiwan) berumur 66 tahun berbarengan tan sri abdul rahim tamby. muncul pula bagaikan saksi mata presiden persatuan Tiongkok islam malaysia cawangan melaka (macma) , lim jooi soon , timbalan pengerusi majlis agama islam melaka (maim) , datuk yaakub md amin dan juga mufti negara, datuk dokter mohadis yasin dan jamaah masjid Tiongkok krubong malaka.

dia mencerahkan dengan mencampurkan gimana logik, sains dan juga hujah mampu berhubungan dengan pencipta alam ini menimbulkan ia memutuskan buat memeluk islam.

kita doakan dia di mudahkan oleh allah azza wa jalla dalam sisa hidupnya. aamin!

المر ۚ تِلْكَ آيَاتُ الْكِتَابِ ۗ وَالَّذِي أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ الْحَقُّ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يُؤْمِنُونَ

alif laam miim raa. ini merupakan ayat - ayat angkatan laut (AL) kitab (angkatan laut (AL) quran). dan juga kitab yang diturunkan kepadamu daripada tuhanmu itu merupakan benar: hendak namun mayoritas manusia tidak beriman (kepadanya). (qs. ar ra’d: 1)

الر ۚ كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَىٰ صِرَاطِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ

alif, laam raa. (ini merupakan) kitab yang kami turunkan kepadamu biar kalian keluarkan manusia dari hitam gulita kepada sinar cerah benderang dengan izin tuhan mereka, (ialah) mengarah jalur tuhan yang maha perkasa lagi maha terpuji. (qs ibrahim: 1)





(sumber: muslimmilionaire. com)

0 Response to "Subhanallah Akhirnya Pendeta Ini Masuk Islam Setelah Mempelajari Sekian Lama"

Posting Komentar

wdcfawqafwef