Gempar !! langit di Mekah jadi gelap tiba-tiba selama 2 hari, petanda kiamat?

Keinsafan menyelinap dalam sanubari apabila mendengar perkhabaran cerita aneh yang lagi menyerang bumi suci mekah saat ini.

marak, apabila langit kota suci itu dilihat bertukar jadi merah pekat dan juga hitam pada waktu tengahari sepanjang 2 hari berturut - turut kebelakangan ini.

peristiwa yang berlaku hampir jam 1. 30 tengahari tadi malam terutamanya, memunculkan beribu perkara pada jemaah yang memandang.



walaupun cuaca tanah suci mekah dibasahi air hujan pada sebelah siang, kegelapan yang menyerang langit didakwa berbeza dengan fenomena mendung yang acapkali berlaku saat sebelum hujan – gelapnya dikatakan menyamai kegelapan pada malam hari!

sebetulnya ini bukan omongan kosong kerana ianya betul - betul terjalin.

cerita ini jadi viral di media sosial apabila tetamu allah yang saat ini berposisi di bumi suci tersebut ikut meluahkan kegusaran memandang fenomena aneh tersebut.



terdapatkah fenomena aneh ini sesungguhnya petanda dan juga peringatan kepada manusia?

umat islam semestinya maklum, antara petanda besar kiamat kian kira - kira merupakan apabila dunia dilitupi kabut tebal sampai menjadikan dunia hitam gelita.

allah berfirman. “maka tunggulah hari kala langit bawa kabut yang nyata, yang meliputi manusia. inilah azab yang pedih. mereka berdoa, ya tuhan kami hilangkanlah dari kami azab itu, sebetulnya kami hendak beriman”. (angkatan laut (AL) dukhan: 10 - 12)

sebetulnya allah swt berkuasa ke atas suatu dan juga bila ia menghendaki suatu masalah berlaku, hingga tiada yang mampu menghalang.

kita tidak hendak ketahui apabila izrail hendak tiba merenggut nyawa tetapi yang tentu, ajal tentu datang.

bila benar ini merupakan petanda, moga kita seluruh dikasih berkesempatan buat bertaubat.




(sumber : mynewshub .com)

wdcfawqafwef